غذای رژیمی(کباب سبزیجات مخصوص)

همه ما کباب دوسداریم ولی خیلیا بخاطر رژیم یا چیزای دیگه شاید نتونن گوشت بخورن ما در این بخش نوعی کباب با استفاده از سبزیجات که بسیار خوشمزه ام هست رو بهتون آموزش میدیم پیشنهاد میکنم حتمن امتحان کنید.

 

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای۶ نفر
سرکه سفید و نمک به مقدار لازم
جعفری و گشنیز خرد شده از هر کدام ۲ قاشق غذا خوری
آبلیمو ۲ قاشق غذا خوری
پودر زیره سبز ۱/۴ قاشق چای خوری
گشنیز (پودر) ۱ قاشق چای خوری
پودر فلفل قرمز ۱/۴ قاشق چای خوری
سیر ۳ حبه
روغن زیتون یا مایع ۲ قاشق غذا خوری
فلفل دلمه ای ۱ عدد
قارچ دکمه ای ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
کدو سبز ۲ عدد

 

دستور تهیه

– برای تهیه سس مخصوص کباب ابتدا روغن زیتون ، پودر زیره ، پودر گشنیز ، آبلیمو ، سیر و پودر فلفل قرمز را داخل میکسر بریزید ، نمک و چند قاشق سرکه اضافه کنید و بزنید تا سس یکدست شود.
۲- در انتها جعفری و گشنیز خرد شده را به سس اضافه کنید و کمی بزنید.
۳- کدو سبز را حلقه ای خرد کنید ، فلفل دلمه ای و پیاز را نیز درشت خرد کنید
۴- سبزیجات خرد شده را به همراه قارچ داخل کیسه فریزر بریزید و سس را اضافه کنید ، با تکان دادن سبزیجات را به سس اغشته کنید ،
۵- در کیسه را ببندید و حداقل به مدت 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سبزیجات مزه دار شوند.
۶- سیخ های چوبی را 30 دقیقه در اب خیس دهید ، سبزیجات را به سیخ های چوبی بکشید سپس داخل سینی فر که چرب کرده اید قرار دهید ، گریل بالا را روشن کنید و هر چند دقیقه بچرخانید تا سبزیجات کبابی و نرم شوند سپس سرو کنید.

نکته:این مقدار برای 6 نفی کافیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *